Pozycjonowanie google, a narzędzia analityczne

Z moich wyliczeń wynika, że obecnie mamy do czynienia z trzecim etapem rozwoju analizy witryn internetowych. Pierwsza taka faza miała miejsce na początku istnienia sieci WWW, kiedy tworzono automatyczne analizatory dzienników z myślą o uwolnieniu informatyków i webmasterów od konieczności studiowania nieprzetworzonych danych.


Pozycjonowanie google http://mateuszkozlowski.pl/

W owym czasie powtarzano jak mantrę zdanie: skoro zbudowałeś witrynę, w końcu ktoś ją odwiedzi. Trudno się więc dziwić, że głównym celem analizy witryn było sprawdzanie, czy ktoś je odwiedzał. Drugi etap rozwoju technik analizy witryn internetowych przypada na okres, w którym ten obszar działalności marketingowej osiągnął dojrzałość, jeżeli wskazuje się na pozycjonowanie google.


Narzędzia analityczne zaczęły oferować bardziej wyszukane funkcje i przy okazji znacznie podrożały. Świat twórców i właścicieli witryn zaczął się dzielić na tych, którzy mieli, oraz na tych, którzy nie mieli - na tych, którzy mogli sobie pozwolić na narzędzia podnoszące efektywność ich przedsięwzięć marketingowych podejmowanych w Internecie i na tych, którzy takimi narzędziami nie dysponowali.


Pliki dzienników zostały zastąpione przez znaczniki języka skryptowego JavaScript. W tej fazie rozwoju zaczęto się koncentrować na konwencjach i odkryto kilka sposobów prezentowania skutecznych reklam w Internecie. Stosunkowo niewiele firm stosowało dla swoich witryn internetowych produkty analityczne; jeszcze mniej osób zatrudnionych w tych firmach miało dostęp do tych narzędzi i gromadzonych za ich pomocą danych. Narzędzia analityczne były drogie i skomplikowane, a ich stosowanie wymagało sporej wiedzy i doświadczenia.